17.7. - 30.7.2014

30. července 2014 v 11:59 | Andie |  Journal
Čauky,
tak mě máte zpět z Egypta a jdu se s vámi podělit o dojmy. Ještě než začnuo dovče, všichni určitě očekáváte radostnou zprávu, že jsem udělala zkoušky na řidičské oprávnění a je ze mě řidič. Bohužel, není tomu tak, jelikož jsem tele, nerozhlížím se okolo sebe a neumím vycouvat z parkovacího místa (resp. umím, ale trvá mi to tři minuty :D) .. takže si 15.8. dám opáčko, tentokrát už doufám úspěšné.

Popis dovolené rozdělím do tématických odstavců, ať se to lépe čte.

Cesta do Egypta
Ihned po nesložení řidičáku jsem doma rychle dobalila, dala si puding (který byl udělaný ze zkaženého prášku, což jsem zjistila až po jeho snězení, když mi po něm začalo být šoufl) a vyrazila na vlakové nádraží, odkud jsme s přítelem jeli do Prahy na letiště vlakem. Udělalo se mi z toho pudingu pekelně špatně a celou cestu vlakem jsem byla v křečích břicha, hrůza, díkybohu na letišti to přestalo. :D
Let tam byl docela šílený, turbulence už při vzletu, což je docela hrůza, vzlet je děsný sám o sobě, a ještě k tomu to natřásání celého letadla .. ale díkybohu jsme nespadli a hned brzy ráno přiletěli na letiště do Hurghady.
Pak nás čekala kodrcavá cesta busem po egyptských silnících, na kterých je snad každých 100m retardér (nechápu jejich účel) na hotel. Když jsme dorazili, hned si nás vzala na starost česká animátorka, která nás provedla po hotelu (což sice ani nebylo potřeba, jelikož jsem tam už byla, ale aspoň jsme se nenudili :D). Příšerně ten první den foukalo, báli jsme se, že to tak bude celý pobyt, ale díkybohu foukalo jen málokdy.

Ubytování
Klasický egyptský pokoj - dvě oddělené postele, ale jedna o velikosti mojí (mám postel pro 1,5 člověka :D) - tak jsme s přítelem klasicky přestavěli celý pokoj a srazili je k sobě (nevím, proč to děláme, když stejně spíme každý na své posteli úplně na kraji od sebe, ale to je fuk :D). Samozřejmě vlastní koupelna se sprchou a balkón s pěkným výhledem na bazén.
Měli jsme all inclusive, takže kromě toho, že jsme pořád mohli pít u bazénu i na pláži, jsme na pokoj každý den dostali dvě balené vody, jednu colu a sprite, kafe a čaj.
Jediný "problém" s ubytováním byl na začátku, kdy se někdo rozhodl, že se na náš účet "pobaví". Vždycky se na dveře zvenčí věší taková oboustranná cedulka, kde je na jedné straně napsáno "do not disturb" (nerušit, dáváte to tam, když nechcete, aby vám do pokoje lezl uklízeč) a z druhé strany "please make up my room" (což tam dáváte, když chcete uklidit - většinou, když jste někde venku). No, tak jsme si první noc hezky pověsili "do not disturb" a ráno se k nám i přesto v osm ráno dobýval uklízeč. Nějaký "vtipálek" nám to totiž otočil na tu druhou stranu. To by ještě ale nebylo tak hrozné, pak jsme šli k bazénu a dali jsme tam, že chceme uklidit, ale večer jsme přišli, cedulka otočená na "nerušit" a pokoj neuklizený, pití nedoplněné, takže jsme byli celý den na suchu. Great. Tak jsme tam pak tu ceduli raději nedávali vůbec. :D

Strava
Klasika all inclusive, aneb "žer kdekoliv a kdykoliv". Jídlo bylo k dispozici v podstatě celý den, ráno kontinentální snídaně, pak normální snídaně, pak snacky na barech (pečivo, buchty atd.), oběd, opět snacky na barech a zmrzlina a pak večeře a pozdní večeře.
Ke snídani jsem vždy jedla to samé - croissant, vařená vajíčka a lupínky. Na výběr byl ale nespočet pečiva, zeleniny, ovoce, jogurtů .. dokonce i palačinky a omelety. :)
Na snacky jsme většinou moc nechodili, protože jsme ani neměli hlad z toho vedra. Když už, tak jsem si dala cosi, co vypadalo a chutnalo jako česká bábovka. :D
K obědu byl vždycky obří výběr zeleniny, zákusků, dva druhy ovoce, a pak vždy nějaké kuře, ryba, rýže, hranolky, brambory, vařená zelenina. První dny jsem si to užívala, ale po půlce pobytu už mi to lezlo krkem - sice to vždy bylo nějak jinak ochucené, ale pořád to samé dokola.
Večeře byla vždy tématicky laděná do nějakého státu - např. thajská noc, egyptská noc, mexická noc .. většinou si člověk vybral, až na egyptskou noc, kde bylo všechno nechutné a skončila jsem o pečivu a zelenině. :D Plus jsem teda vždycky večer (shame on me, ale můžou za to oni, že dávají nejvíc sladkého večer) jedla smažené ovoce - byly třeba smažené banány, jablka, churritos ..
Čekala jsem, že po příjezdu ze mě bude stokilový sud, ale nepřibrala jsem skoro nic. Divné.

Zábava
Možností zábavy bylo díky animátorům hodně - aquaaerobik, stretching, volejbal, vodní pólo, stolní hry, večerní programy ..
Já jsem se původně dušovala, že budu chodit aspoň na ty sportovní věci, nakonec jsem nebyla ani jednou. (nějak mě to přestalo lákat, když jsem viděla tu skupinku převážně lidí 50+ :D). Chodili jsme občas pouze na večerní program, což byla třeba fakír show, břišní tance atd.
Jinak jsem chodila obden do posilovny, resp. do její aerobní části, na eliptický trenažer a pásy. Jednou jsem se šla podívat do té části s posilovacími stroji a raději rychle utekla (styď se, budoucí fitness trenére) - samé stroje na ruce a nabušení chlapi. :D

Moře, bazén
Jelikož jsou u toho hotelu udělané dvě umělé laguny a umělý ostrov, možností, kam můžete jít na pláž, je nepočítaně, takže se ani neunudíte tím samým místem pořád dokola. My jsme většinou střídali bazén a moře, každé odpoledne jsme chodili šnorchlovat, viděli jsme úžasné obří ryby, rejnoky .. prostě úžasný podmořský život. :)
Jednou jsme při šnorchlování doplavali až kamsi, odkuď se nedalo vylézt po žebříku, takže jsme museli lézt po kolenou po takových šutrech, a já jsem si sedřela do krve celou nohu. Bylo super s tím pak jít do toho slaného moře. :D
V bazénu už jsme poslední dny taky nevěděli, co by, tak jsme se tam s přítelem vzájemně nosili na ramenou. Všichni na nás koukali jako na magory. :D (ale nosit o 15kg těžšího chlapa je dobrá posilovna)

Cesta zpět
Cesta zpět už nebyla tak hezká, jako cesta tam.
Busem jsme z hotelu měli odjíždět ve 14.40, letět to mělo v 17.40.
Bohužel, bus se jim porouchal, takže pro nás přijeli po čtvrté, na letišti jsme byli v 16.40 a tam jsme zjistili, že odlet posunuli ještě dřív, na 17.10. :D Díkybohu bez nás odletět nemohli, takže se stejně nestíhalo a letěli jsme až v 17.38. Ale byl to dobrý stres. A nestihla jsem si na letišti koupit náušnice, jak jsem plánovala. :(
V letadle nás obsluhoval stevard, který vypadal úplně přesně, jako Marshall z HIMYM. Chudák. :D

Domů jsem se nejvíc těšila na svojí postel a na sprchu (protože v Egyptě máte opačný problém, než u nás - neteče studená voda :D a navíc jí teče málo). Z postele jsem nakonec byla spíš zklamaná, egyptská byla pohodlnější. :(

A nakonec ještě pár fotek, protože ty řeknou víc, než tisíc slov. :)

Hold the sun

Výhled z našeho balkóna .. a pózující číšník :D

U hotelu byla záchranná stanice pro kočky, kde měli takovéhle roztomilé miciny :)

Jednou jsme si přivstali (vstali jsme o půl 4) a šli mrknout na východ slunce

Sunsetová holubička

Provaz na kraji ostrova, měla jsem co dělat, abych nespadla dolů na korál mezi rybičky :D

Za tuhle fotku by mě přítel asi zabil, ale musím se vám zeptat - připadá vam jako Lionel Messi? Mě teda ne, ale egypťané mu říkali, že je to celý on :D

"Zpívající" velbloud :D

Výtvor uklízeče z ručníků a mých brýlí :D

A společně s odlétajícím rackem "odlétám" i já, vaše blogy se pokusím oběhnout v průběhu dneška a zítřka a další události z mého života napíšu zase zítra - tenhle článek je už asi i takhle dost dlouhý. :D

Užívejte prázdniny!

Komentáře

1 Limonáda . • Blowme.blog.cz | Web | 30. července 2014 v 12:04 | Reagovat

Ježiši jak ti závidím minulý rok jsme také byli s přítelem na dovolené ale v Chorvatsku. A Egypt ? ten vypadá teda uplně luxusně, co mě fakt pobavilo je ta holubice jak udělaly ty uklízečky. To fakt zabily :D :-)

2 Kubi | Web | 30. července 2014 v 12:34 | Reagovat

Já ti tak závidím! xD Taky bych chtěla do Egypta a zase all inclusive, to je totiž úplně boží, jak mi to chybí! xD Super fotky, fakt!:) Ten barman pózující xD tvůj přítel mi ho taky nepřipomíná xD Jej, asi ti lidi chtěli srandu no.. že vám tu cedulku převraceli xD Animátoři! Moje vysněná brigáda, kterou si doufám splním! xD

3 Kubi | Web | 30. července 2014 v 12:34 | Reagovat

Jo, to z toho ručníku nám dělali taky, v Turecku xD

4 Zoey* | Web | 30. července 2014 v 12:58 | Reagovat

Je to šílenost, ale zase když je pod dohledem lékařů a pomohlo mu to, tak proč to nezkusit :D Já bych neměla tu vůli :D Jo, byl na mě vtipný pohled :D ale nějak mě to netrápilo :D  A jsem ráda, že jsem poznala člověka co chodí včas :D
Taky jsem dělala řidičák na 2x :D kvůli idiotovi, co neuměl blikat, když zahýbá a zrovna když jsem chtěla do tý křižovatky vjet, tak ten idiot na poslední chvíli zahnul a zkřížil mi cestu.
S tím spaním to je, jako kdybych četla o sobě :D závidím ti all inclusive :D já bych žrala od rána do večera :D celkově krásná dovolená, kterou ti závidím :P fotky nádherné :)

5 Adele • hers.blog.cz | Web | 30. července 2014 v 14:58 | Reagovat

Teda, to byla teda luxusní dovča! Já na takové klasické v hotelu u moře ještě nebyla, vždy si s rodiči najmeme něco vlastního, třeba loni v létě vilu v Provence. :) Bylo to nádherné, s bazénem a mohli jsme si dělat co jsme chtěli. Ale taky bych chtěla někdy takhle do hotelu.

Líbí se mi ten nespočet možností, posilovna, bazén. A to jídlo, to muselo být PARÁDNÍ! :) Líbí se mi, že všechno ochutíš.

Fotky jsou nádherné!!! :) hlavně západ slunce...

6 Shabana | E-mail | Web | 30. července 2014 v 15:05 | Reagovat

Já v Egyptě nikdy nebyla, ale ten článek se mi moc líbil. To jídlo furt dokola by mi ale taky docela vadilo. Ale takový krásný východ slunce bych si líbit určitě dala. A držím pěsti na řidičák. Určitě to dáš.
Super blog.

7 Ko Ky | Web | 30. července 2014 v 17:02 | Reagovat

jj,to je ta jedna z placených:)ale já jí mám zadarmo za svůj příběh s minulým cvičením :-)

díky za palce ;)

8 Ko Ky | Web | 30. července 2014 v 17:04 | Reagovat

Tedy hezky jsi si to užila, takové zážitky bych taky chtěla zažít :)

9 Andee | E-mail | Web | 30. července 2014 v 19:28 | Reagovat

No koukám, že odpovědět i reagovat na článek by bylo zas na kilometr, takže to vezmu zvlášť :-)
14.7. - s P. v tom mám zmatek, chvíli jako by chtěl a pak zas nic, navíc ho nevídám tak často jak by bylo třeba abychom měli příležitost se kamkoli posunout, takže trochu na nic... tvé komenty mě nicméně nabíjí optimismem :-) mě po vodnici právě taky bylo blbě, byť to asi bylo i dehydratací xD není nad cigaretky, byť melounová voní pěkně :-) škoda že palce nepomohly :-/
15.7. - že zmizí svaly mi moc ani neva, ale stejně nekardiuji (divnej výraz) xD on mi to nabídl už dávno, bylo by divný si najednou vzpomenout... M. mi nicméně radí totéž co ty xD
2x38 - Damiana by tak lehký zabít nebylo, nehledě na to že ho jako postavu potřebuju, jak sama uznáváš xD o Kasandře ještě dost uslyšíš, až tak v klidu to brát nebude xD
18.7. - od dokonalé paní Lanczové čtu totálně vše, ale tou dobou to myslím byla její největší novinka jménem Dvakrát dospělá :-) můžu doporučit ;-) já právě bez ranního půl litru kafe denně živá nejsem vůbec xD kočko, taky jsem si ten den myslela že mě chce, ale jak říkám, je to s ním takový proměnlivý :-)
20.7. - jojo, M. je chudák,nebyl to první pohřeb takhle blízké osoby a mě to obzvlášť vyděsilo jelikož jsem přesně totéž napsala jak víš (ano, její T. který umřel se jmenoval Tomáš a já to napsala před 3 roky kdy mu našli rakovinu) a ani to nebyla jediná katastrofa jíž jsem napsáním "uvedla v existenci" :-/ taky doufám že to takhle s P. je, ale štve mě xD napsal mi nicméně jen jednou, byť i to je podle M. v jeho případě úspěch xD děkuju, jedu nakonec pozítří ráno :-)

10 Andee | E-mail | Web | 30. července 2014 v 20:01 | Reagovat

Snad to příště dáš, nevím jestli chceš ještě držet palce když se to minule neosvědčilo, ale stejně budu xD Chudáku že ti bylo cestou blbě :-/ v letadle jsem nikdy nebyla a co tak čtu, ani po tom netoužím xD bydleli jste si úžasně :-) to s cedulkou mě pobavilo, ale být tam, taky bych ji určitě všem otáčela xDD jídlo... fantazie, slintala sem jen ze čtení xD já bych se z takovýhle dovolený určitě vrátila dvojnásobná, závidím že ty ne :-) bože, asi by stačilo to shrnout že ti prostě závidím, protože i ta zábava byla pecka, ale aspoň vidíš že jsem to fakt četla a komentovala průběžně xD krásný fotky :-**

11 Lucy1616 | Web | 30. července 2014 v 21:33 | Reagovat
12 Lucy1616 | Web | 30. července 2014 v 21:42 | Reagovat

Wow tam to musela být nádhera :) Ty večeře zní úžasně :) Ta fotka, jak tam držíš slunce, mě strašně fascinuje, já to nikdy nedokážu udělat a když už, tak mám úplně divně zakroucenou ruku :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.